Obsługa osób uprawnionych - tłumacz języka migowego
Kontakt z jednostką Policji w sytuacjach nagłych lub wymagających interwencji Policji:
Wiadomości SMS:
519 064 780
Poczta elektroniczna:
dyzurny@po.policja.gov.pl
Faks:
61 84 140 11
Do pobrania:
Karta zgłoszenia pomocy.doc
POMOC W ZAŁATWIENIU SPRAWY DLA OSÓB DOŚWIADCZAJĄCYCH TRWALE LUB OKRESOWE TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243, z późn. zm.) organy administracji publicznej są zobowiązane do zapewnienia realizacji usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczającymi trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się.
Osoby te, w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.) mają prawo do korzystania z bezpłatnej usługi polegającej na załatwieniu sprawy z pomocą tłumacza migowego. Usługa ta będzie realizowana podczas wizyty osoby uprawnionej w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Poznaniu.
Osoba uprawniona, która wyrazi chęć skorzystania z tego rodzaju usługi proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej 3 dni przed terminem wizyty w KMP.
Wybór preferowanej formy komunikacji
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy, dla której właściwa jest jednostka Policji może wybrać jeden ze sposobów dokonania zgłoszenia potrzeby skorzystania z usługi:
1. wysłanie maila pod adres: dyzurny.leszno@po.policja.gov.pl,
2. przesłanie informacji faksem pod numer: 65 523 16 57,
3. telefon pod numer: 65 523 16 55.
Wysłanie zgłoszenia
Wysyłając zgłoszenie należy podać następujące dane:
1. imię i nazwisko osoby uprawnionej,
2. imię i nazwisko osoby przybranej (jeśli jest wybrana),
3. rodzaj sprawy i krótki jej opis (w przypadku sprawy już prowadzonej osobę lub komórkę organizacyjną Komendy, która sprawę realizuje),
4. propozycję terminu wizyty (z wyjątkiem spraw bardzo pilnych, co najmniej 3 dni przed terminem wizyty w KMP),
5. kontakt zwrotny/sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (zgłaszającą),
6. preferowaną metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych)
Zgłoszenie przesłane w dni wolne od pracy lub po godzinach pracy Komendy będą załatwiane i potwierdzane w pierwszy dzień roboczy następujący po dniu odebrania maila lub faksu.
Spotkanie i załatwienie sprawy
O terminie i miejscu spotkania osoby uprawnionej z właściwym merytorycznie pracownikiem Komendy Miejskiej Policji w Lesznie i tłumaczem osoba zainteresowana zostanie powiadomiona w sposób określony w zgłoszeniu.